Skorpió...
2024. február 06. írta: stranger things

Skorpió...

image-2.jpgKemény megmondani az egyik barátodnak, hogy úgy érzed, veszélyben van, komolyan el kellene gondolkoznia azon, hogy meneküljön a pasijától. Nárci. Igen. Grandiózus. Azokat mindig kiszúrom. Erőszakos. Még nem teljesen, de már elkezdte leértékelni, terrorizálni, bántalmazni - érzelmileg, fizikailag- vége a love bombingnak. Innen már csak menekülni lehet, menteni az életét. A barátnőm most megkérdezte, hogy ha láttam, hogy gáz a pasija, miért nem mondtam. Mondtam. Amíg ő nem látja, hogy ez egy mérgező kapcsolat, hiába. 

Kíméletlenül, kegyetlenül őszinte leszek most. 

Nagyon jó utólag okosnak lenni - de én is csak most kezdtem rájönni, hogy nárciból nem csak grandiózus van. Ott vannak a sunyi kis rejtettek/sérülékenyek. Sunyi. Igen. Háromszögezik, mindig van egy csomó ugrasztható nője tartalékban, de az exeket is megtartja, mert kell a szex, a grandiózus nárci ex mellett meg erősebbnek érzi magát. Hazudik, pontosabban a nagy történetnek csak minden harmadik szavát mondja el - ami így azonnal másik történet lesz és kicsit még hihetően is hangzik, miközben így már egy szó sem igaz belőle. De. Mégiscsak hazudik. Kémszoftvert és kamerát telepít. Szuperhős apuka. Persze, nem direkt ver át, szerinte csak bénázik, annyira gyenge, hogy képtelen férfiként viselkedni, a bulik, a nők, a pénz, és a haja körül forog az élete. Panaszkodik, panaszkodik, panaszkodik. Olyankor is, amikor más kibújna a bőréből örömében. Megint csak panaszkodik. Mindig panaszkodik. Néha tesztel, hogy reagálsz (pl. azzal, hogy kontrollálhat-e a kamu nyakláncfóbiájával, ami miatt te nem hordhatsz nyakláncot még egy videóhívásnál sem, hogy reagálsz ha egy kávézóban extra hangosan elkezd lejátszani egy videót, ha megkéred ne kattogtassa az ujjait, de csakazértis). Megsajnálod, anyai ösztönöket vált ki belőled, mint valami árva nagyszemű kiskutya - de akkor is csak egy szerencsétlen ötvenes csóró vidéki újrakezdő lúzer, akinek még az exének felállított karácsonyfája is felborul. Mindenki csak bántja a haja miatt - de nézzem csak meg, milyen dús és nem is őszül, háromszor is samponozta és még kondicionáló is van benne. Megmosta. Borotválkozott is. Kéretik értékelni az alapvető higiéniát.

Igen. Nem tudtam, hogy ilyen létezhet, mert eddig az ilyen embereket elkerültem, annyira nem az én szintem. Tényleg nem. Én egy komoly tragédia után megráztam magam, felálltam és elkezdtem rendbeszedni az életem. Köszönöm, jól vagyok, és lassan még jobban leszek. 

Egy átlagos lúzer már az első pillanatban látszik, hogy lúzer - egy rejtett nárci sunyi és sok arca van. Attól függően, épp ki a célcsoportja és mire akarja használni. Bedob egy fazék langyos vízbe és aládgyújt. Ha meleged van, bedob egy zsák jeget, hogy a fazékban maradj - és még több fát dob a tűzre. 

Folyamatosan ott motoszkált bennem, hogy én vagyok a gáz? Én vagyok gonosz? Én látom teljesen rosszul a dolgokat, igazságtalan vagyok és bántok egy másik, ártatlan embert? Aztán veszek egy nagy levegőt, hátralépek hármat és onnan nézek vissza. Ha gáz lennék, nem gondolkoznék ezen.

Persze, még mindig ezen rugózok. Igen. A lelkiismeretem piszkál. Mi van, ha szegény ördög ott szomorkodik a fűtetlen lakásában. Aztán megint hátralépek hármat - francokat, már arra sem emlékszik, hogy én valaha léteztem - és teljesen jó van ez így.

Ha itt-ott szembejön majd velem (szembe fog, előbb vagy utóbb biztosan), és itt Superman, ott Spiderman, amott meg Ironman, csak nevetek egy nagyot. Van még néhány jó éve, aztán végleg kiöregszik ebből a műfajból, a nem őszülő haja miatt ráadásul mindenki azt gondolja majd, hogy szerencsétlen öreg mennyire hiú. Párja már nem lesz, mert arra alkalmatlan, csak futó kapcsolatok, ahogy öregszik, abból is egyre kevesebb. Frusztrált lesz, meghízik. A barátai mind elhagyják, mert lassan semmi érdekes nem lesz benne, persze, a lexikális tudással egy ideig lehet haknizni, de hamar unalmassá válik. Sajnálom szegényt. Ebből nincs kiút. 

Ezzel szerintem le is zárom a nárcis történetet. Nincs benne több, szerintem már mindent kiírtam magamból, ami belülről feszített. Nem haragszom rá. Találkoztam egy skorpióval, aki nem tehetett róla, hogy megmarta aki segíteni akart neki. A szíve fekete volt, már amennyi volt neki. Segítséget nem kért. Ahhoz be kellett volna őszintén ismernie, hogy gyenge, és tudnia kellett volna bocsánatot kérni.

Peace.

A bejegyzés trackback címe:

https://strangerthings.blog.hu/api/trackback/id/tr9818319833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása